Rendelőnk telefonszáma:

+36 20 624 6146

Amennyiben a szám foglalt kérjük hívja a központi recepciónkat az alábbi elérhetőségen

+36 1 700 3930

Szájsebészet - fájdalommentes beavatkozásokat végzünk

Általánosságban a szájsebészet a fogak, az állcsontok és a lágy részek (nyálmirigyek, íny, ajak) elváltozásainak, megbetegedéseinek gyógyításával foglalkozik, azonban manapság már sok átfedés tapasztalható a fogászat más ágazataival. Így a szájsebészet számos beavatkozást elvégez, például
  • a fogak és foggyökerek eltávolítását egyszerű és sebészeti úton
  • gyökércsúcs rezekciót
  • bölcsességfogak eltávolítását
  • állcsonttörések, baleset okozta sérülések ellátását
  • arcüregzárást
  • a szájüreg daganatainak kezelését
  • nyálmirigy-betegségeket
  • fogászati implantációt
  • fogpótlást
Mivel ennyire szerteágazó a szájsebészet területe, nem csoda, hogy sok pácienst érint ez a tág témakör. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ezeket a kezeléseket képzett és rutinos szakorvosok végzik, akik nagy gondot fordítanak a páciens kényelmére, fájdalommentességére, általános közérzetése mind az eljárás alatt, mind pedig utána.

Miért lehet szükség a fogak eltávolítására?

Szükséges lehet a fogak eltávolítása, amennyiben
  • mozognak
  • nagymértékű gyulladásnak vannak kitéve
  • megsérült a gyökér, és más kezelés nem alkalmazható
  • a fog koronája tönkrement a nagymértékű fogszuvasodás következtében és nem lehet tömést, fogmegtartó kezelést alkalmazni rajta
  • esztétikai és funkcionális hátrányt jelentő, szám feletti fogak vannak jelen a szájüregben
  • kiemelkedő, vagy dőlt fogak vannak a szájüregben

A fog elvesztése természetesen az egyik legutolsó dolog, amit számba veszünk, azonban számos esetben ez az egyetlen enyhülést, vagy esztétikai javulást eredményező eljárás. A foghúzás alkalmával Ön kiemelt odafigyelést és teljes fájdalommentességet kap.

Mikor válik szükségessé a bölcsességfog eltávolítása?

A közhiedelemmel ellentétben a bölcsességfogak nem minden esetben okoznak problémát. Amennyiben elegendő hely áll a rendelkezésükre, hogy kibújjanak, úgy a bölcsességfogakat nem szükséges eltávolítani. Számos esetben pedig még fájdalmat sem okoznak. A problémákat az okozhatja, ha
  • nincs elegendő hely
  • nem nőnek ki teljesen a fogak, részben íny borítja a felületüket
Amennyiben fennál a veszélye, hogy a bölcsességfogak "összekócolhatják" a fogsort, úgy fogszabályzó szakorvos is javasolhatja a bölcsességfogak eltávolítását. A bölcsességfog eltávolítása tökéletesen rutin feladat, semmilyen aggodalomra nem ad okot a páciens részéről - Önnek nincs félnivalója.

Hogyan történik a foghúzás?

A foghúzás fázisai a
  1. helyi érzéstelenítés, amely során gondoskodunk róla, hogy az eljárás az Ön számára semmilyen fájdalmat ne okozzon (bonyolultabb beavatkozások esetén altatásban is lehetséges elvégezni a kezelést)
  2. a fog eltávolítása következik, sepciális eszközök segítségével
  3. végezetül a keletkezett seb alapos kitisztítása a vérzés megszüntetésével párhuzamosan

Mi is az a foggyökércsúcs eltávolítás?

Amennyiben gyökérkezelt fog esetén a gyökércsúcsnál gyulladás jelentkezik szájsebészeti megoldásként alkalmazható a gyökércsúcs csonkolása, azaz a gyökércsúcs rezekció, mely a fog megtartását célozza. A beavatkozás az ínyen való apró metszéssel történik, amelyen keresztül a gyulladásos csontterület, és a foggyökér csúcsa kerül eltávolításra.

Mikor lehet szükség arcüregzárásra?

Az arcüreg, vagy más néven szinusz, a felső állcsontban, a fogak fölött helyezkedik el. Arcüregzárásra akkor van szükség, ha az arcüreg megnyílik. Az arcüreg akkor nyílhat meg, ha a nagyőrlők eltávolítását követően szövődmények lépnek fel. Ekkor a fog helyén keresztül az arcüreg kapcsolatba kerül a szájüreggel, és a szervezetünkbe bevitt táplálék az orrunkon keresztül a szabadba jut. Emellett a különböző baktériumok is bejuthatnak az arcüregbe, ami váladékozó gyulladáshoz vezethet.

Az arcüreg zárása során a kihúzott fog helyénél bemetszések ejtése szükséges az ínyen, mellyel lebeny képződik, majd a seb feletti varratok segítségével egyesítésre kerül, így el lehet zárni egymástól az arc- és a szájüreget. Majd 1-2 hét után a varratok eltávolításra kerülnek. Ha nem kerül sor az arcüreg lezárására, az elfogyasztott étel és ital az orrüregbe kerülhet, ami gennyes arcüreggyulladáshoz vezethet, és ami már fül-orr-gégészeten kezelendő.

Aktuális akcióinkat ide kattintva megtekintheti.

Keresse időpontért ügyfél-szolgálatunkat vagy kérjen visszahívást!

Bartók Dental fogászati szakrendelő

Szolgáltatásaink

Tekintse át, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe fogorvosaink segítségével!

Fogorvosaink

Fogorvosaink és munkatársaink várják, hogy szakszerű segítséget nyújtsanak a panaszaira.

Időpontfoglalás

Időpontot kérek fogorvosi kezelésre vagy szűrésre!

Kapcsolat

Írja meg miben segíthetünk és szívesen visszahívjuk!